کرونا جان دوباره گرفت / الزامی بودن استفاده از ماسک در فضاهای بسته
کرونا جان دوباره گرفت / الزامی بودن استفاده از ماسک در فضاهای بسته

در سه ماه اخیر روند کاهشی میزان مبتلایان و بستری‌شدگان ناشی از کرونا را در مراکز درمانی شاهد بودیم و حتی روزهای بدون فوتی دیروز برای چهارمین بار نیز به ثبت رسید اما در هفته اول تیر کرونا جان دوباره گرفت و حکایت از خیز جدید دارد. آمار بیماران سرپایی نیز دارای روند صعودی بوده […]

در سه ماه اخیر روند کاهشی میزان مبتلایان و بستری‌شدگان ناشی از کرونا را در مراکز درمانی شاهد بودیم و حتی روزهای بدون فوتی دیروز برای چهارمین بار نیز به ثبت رسید اما در هفته اول تیر کرونا جان دوباره گرفت و حکایت از خیز جدید دارد.

آمار بیماران سرپایی نیز دارای روند صعودی بوده و از ۸۶۶ نفر در هفته آخر خرداد به ۱۴۱۴ نفر در هفته اول تیر رسیده است. در هفته گذشته ۱۰ استان شامل تهران، کرمان، خوزستان، اصفهان و هرمزگان بیشترین افزایش بستری‌ها را داشته‌اند.

رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به سیر نزولی کاهش خسارات جانی ناشی از کرونا تاکید کرد: روزهای بدون فوتی، نباید سبب عادی انگاری نسبت به رعایت اصول بهداشتی شود.

دبیر کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا: باید در محیط‌های بسته و پرازدحام از ماسک استفاده شود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در دستور کار جدی مردم باشد

سهل انگاری در عدم تزریق دز یادآور باعث جان گرفتن دوباره کرونا می‎شود.